Light Grey Pointer

úterý 12. února 2019

Maturitní četba: skvělé knihy, které se čtou samy vol. 2

Pýcha a předsudek - Jane Austen

Nádherná romantická kniha o osudech Bennetových dcer, hlavně Elizabeth a její sestry Jane. Celým románem protkaný tím, jak kolek sebe "tančí" orávě Elizabeth a kapku bad-ass pan Darcy. Tahle kniha, ke které mě přivedla kamarádka, byla mou láskou na první pohled a pan Darcy je jedním z těch knižních hrdinů, do kterých se naprosto zamilujete, i když byste je občas raději praštili.

Smrt krásných srnců - Ota Pavel

Nádherná povídková kniha z válečného období a ze života samotného autora, která vypráví o smutných a děsivých okamžicích války i o chvílích radosti a rodinné pohody. Kniha se soustředí hlavně na Pavlova tatínka. Při některých pasážích se nasmějete, někdy budete trnout strachy a jindy zas uroníte slzu. Mou nejoblíbenější povídkou je asi povídka poslední, Králíci s moudrýma očima, který je krásná a smutná zároveň.

Ostře sledované vlaky - Bohumil Hrabal

Kratičká kniha z období války vyprávějící příběhy mladičkého Miloše Hrmy, který se potýká s dospíváním a svým mužstvím právě v tomto nešťastném období a jehož problémy se mu zdají až neřešitelné. Autor nám ukazuje zábavnou stránku a popisuje právě to, jak se se svým dospíváním Miloš potýká, ale postupně přichází k vážnějšímu a ponurejšímu tématu válečného běsnění. Kniha je sice místy trochu zmatená a občas trvá, než vám dojde, jestli autor zrovna vypráví nějakou Milošovu vzpomínku z minulosti, a kdy se opět přesunul do přítomnosti, ale ten konec! To je něco nečekaného, zajímavého a smutného vlastně také.

Harry Potter - J. K. Rowling

U této knihy (knih) jsem si nebyla úplně jistá, jestli už je zařadit do přídavky, ale myslím si, že už jsou tak zažité, že by to nemělo nikoho překvapit. Skvělé knihy ze života mladého kouzelníka, které snad zná každý, a nemusím je tak představovat.

A nyní už se dostáváme k přídavkům.

Hvězdy nám nepřály - John Green

Ne úplně klasická povinná četba, která se vám ale bude číst lépe než Babička od Boženy Němcové. Hořkosladký příběh mladé nemocné dívky, který už také zná každý, a který vás donutí vyronit spoustu slz.

Papírová města - John Green

Co si budeme, knihy Johna Greena se čtou krásně, ačkoli je v nich celkem patrný jistý vzorec, který se neustále opaku. Papírová města jsem četla dříve než Hvězdy nám nepřály a knihu jsem si zamilovala. Je plná krásných citátů, které si můžete uložit, a strastí, se kterými se mohou potýkat mladí lidé a které nemusí být pro dospělé patrné. Je to kniha spíše pro mladší čtenáře, já ji milovala, když jsem ji někdy 16 letech četla, ale moje mamka z ní už tak odvázaná nebyla. Nicméně je to krásný také tak trochu smutný příběh, který bych u maturity rozebírala raději než výše zmíněnou Babičku.


A jaké další skvělé knihy byste mi doporučili vy? 
Budou se mi hodit, potřebuji do května přečíst 30 českých knih z 19. století...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!