Light Grey Pointer

pondělí 31. října 2016

Pokrevní pouta 6: Rubínový kruh - Richelle Mead

ZDROJ

Pokrevní pouta 6: Rubínový kruh
Ruby circle
Richelle Mead (Amerika)

Domino knihy
Překlad: Katrin Mekki
Fantasy román
Originál: 2015 ; CZ: 2015
Počet stran: 336
Měkká vazba

Knihu můžete zakoupit např. ZDE!




Závěrečný díl série Pokrevní pouta v hlavní roli se Sydney, bývalou alchymistkou a Adrianem, morojem z královského rodu, uživatelem éteru a jejím manželem, kteří se stále potýkají s nepřízní osudu ukrytí u královského dvora. Chtějí nejen žít vlastní svobodný život, ale také v první řadě nalézt Jill Mastranovou, princeznu vampýrů a jejich dobrou kamarádku, která byla unesena. Objeví se ale stopa, kterou by mohli sledovat, a tak se tajně vydávají z královského dvora ji hledat.

ZDROJ


Richelle Mead je autorkou NY bestsellerů, píše fantasy a žije v Seattlu. Napsala už přes dvacet knih. Miluje nakupování a je závislá na kávě. Její další série jsou například Vampýrská akademie, Sukuba nebo Věk X. Letos u nás vyšla její další kniha Neslyšno a v listopadu tohoto roku má vyjít Třpytný dvůr.

WEB




ZDROJ
Poslední díl série z mého milovaného světa vampýrů s sebou nesl spoustu nečekaných zvratů a překvapení, která tento svět obrátila vzhůru nohama. Myslela jsem si, že Richellin styl psaní a typy zvratů mám již, po těch 20 knihách, které jsem od ní četla, prokouknuté, ale ne. "Překvápka", která vyvstávala z okolností mě nutila divit se tak, až mi padala čelist.Nahlížíme zde nejen na vztah Sydney a Adriana, ale i Rose a Dimitrije a dalších. Moc se mi líbilo, že zde byly spojeny všechny světy, vampýrský, magický, alchymistický, ale i Bojovníků světla, jakoby se s námi knihy a celý příběh loučily. Naposledy jsme mohli nahlédnout do všech příběhů a rodin. Pro mne to byla v podstatě závěrečná scéna divadelní hry, kdy všichni herci, záporáci i hrdinové, hlavní postavy i ty vedlejší, vystoupili na jeviště, chytili se za ruce a s úsměvem se uklonili divákům. Byla to taková malá derniéra.
V knize se bylo stále čemu divit, co obdivovat a čemu se smát. Děj byl skvěle spletený, ačkoli rozuzlení - například - Sukuby se to nerovnalo.
Konec rozhodně nebyl tragický, ale i tak jsem plakala, protože Vampýrská akademie a její sourozenec Pokrevní pouta mi natolik přirostla k srdci, že jsem se s nimi nedokázalarozloučit. Samozřejmě si vše mohu přečíst znovu, ale "Je jen jedna šance číst knihu poprvé." (Sukuba).
Zároveň bych ale ocenila ještě alespoň jednu knihu, která by "dořešila" příběh Rose a Dimitrije, jejich vztahu, lásky a dalších okolností. Ne, nemluví ze mě závislost na jejich příběhu, ale jejich dějová linka mi přišla příliš otevřená na to, abychom se s nimi už nesetkali. Dovoluji si tedy doufat, že přijde ještě další kniha.



"Všechno bude dobré. Střed vydrží."
"Jak to víš?"
"Protože ten střed jsme my!"

                                              -Adrian a Sydney



ZDROJ
Sydney mi opravdu přirostla k srdci a ačkoli jsem se s ní neztotožnila tolik jako s Rose, stále je mým typem postavy. Velmi obdivuju její inteligenci, rozvážnost, odvážnost a odhodlání ochránit všechny, které miluje, za každou cenu.
Adrian je již rozvážnější a stále více okouzlující. Jeho ohromující láska, kterou chová k Sydney je obdivuhodná a naprosto pohlcující pro věčné romantiky jako jsem já.
Rose a Dimitrij se mi v této sérii moc nelínili, ale v tomto díle jakoby se něco změnilo a já měla zpět své milované postavy z VA.







ZDROJ
Celá kniha se odehrává na mnoha místech, ale dvě byla hlavní. Královský dvůr a Palm Springs.
Obě významná místa se nám opět ukázala z trochu jiného úhlu pohledu a doufám, že se na ně ještě podíváme.

Na Richellin styl psaní jsem tak navyklá, že jsem si jistá, že se něco z něj odráží i v mé tvorbě. Je to skvělý jednoduchý styl, který je mi blízký, a který užívá ICH-formu.
Obálka je také krásná a pro knihy Richelle tak typická. Postavy a přikrášlené pozadí s jednou specifickou barvou.
V celé knize si nejsem vědoma žádných pravopisných chyb, což je super.



  


2 komentáře:

  1. O téhle serii jsem toho hodně slyšela, ale ještě jsem jí nečetla, tak si říkám, jednou, až bude čas začnu od prvního dílu také :-)

    OdpovědětVymazat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!