Light Grey Pointer

pondělí 7. listopadu 2016

Nebe je všude - Jandy Nelson

ZDROJ

Nebe je všude
Sky is everywhere
Jandy Nelson (Amerika)

CooBoo
Překlad: Veronika Volhejnová
Young adult novela
15+
Originál: 2010 ; CZ: 2015
Počet stran: 320
Pevná vazba

Knihu můžete zakoupit např. ZDE!




Celá kniha pojednává o Lennie, 17-ti leté studentce a klarinetistce, která se v "ústředně bláznů" - domě, kde žije s bábi a strejdou Velikánem - vyrovnává svým vlastním, a velmi osobitým, stylem se smrtí své starší sestry Bailey, se kterou si byly velmi blízké, což je podníceno i celoživotní absencí jejich matky v jejich životech.
Její život se zamotá a ona neví, jak uniknout žalu. A tak píše básničky a vzpomínky na Bailey. Všude a na vše, co jí přijde pod ruku. Na obal od bonbonu, na podrážku boty, ryje je do kůry stromu. Tím ovšem nic nekončí. Do života jí vstupuje Toby - Baileyn přítel - a Joe Fontaine. Okouzlující muziant a nový student na jejich škole.



ZDROJ
Jandy Nelsonová byla stejně jako její postavy vychována pověrčivě, hledá čtyřlístky, klepe na dřevo,
rozhazuje sůl a v kapse nosí štěstíčko. Její knihy spolu s ní byly nemálokrát oceněny a na knihu Dám ti slunce byla již prodána práva studiím Warner Bros. Její knihy jsou publikovány ve více jak 47 zemích. Nyní je spisovatelkou na plný úvazek a žije a píše v San Franciscu v Californii. V českém jazyce si můžeme přečíst dvě z jejích tří knih a to Dám ti slunce a Nebe je všude. Její třetí kniha v anglickém jazyce by měla vyjít někdy v příštím roce a její název zní Fall Boys & Dizzy in Paradise.

WEB           FACEBOOK          GOODREADS           TWITTER





ZDROJ
Již od začátku knihy jsem věděla, že se budu hodně bavit, protože již první strana mne opravdu rozesmála a nebylo tomu jinak po celou knihu.
Děj a zápletky se mi líbily, ačkoli mi dost připomínaly knihu Dopisy na konec světa.
Všude panuje skvěle šílená, ale smutná atmosféra, která je až neuvěřitelně realistická.
Lennie se utápí ve smutku a všechny kolem odmítá a nehledí na to, že není jediná, komu Bailey
Opravdu moc se mi líbily vsuvky v podobě obrázků míst, kde Lennie zanechala básničku či vzpomínku.
V průběhu knihy jsem se bavila, ale Lennie mě také dosti vytáčela a jediné, co mi nakonec vyvrátilo myšlenku, že celá kniha bude velkým zklamáním a pouze nedotaženou myšlenkou, byl konec, která jsem si opravdu užila a byl v podstatě vysněný.
Jsem si celkem jistá, že jedna ze scén mi navodila myšlenku na to, co by mohlo být ukončením s velkým U, tou pocitovou tečkou, jakou nalezneme např. i u Hvězdy nám nepřály nebo právě u Dopisů na konec světa, které mi kniha chvílemi připomínala.
chybí.
Už už to vypadalo, že se té pomyslné "tečky" nedočkám, ale naštěstí ano a tímto pro mně byla kniha krásně uzavřena, tedy alespoň částečně, protože já osobně bych si přála větší rozepsání a rozuzlení příběhu o matce Bailey a Lennie a nějaké jeho opravdové ukončení a ne to, kterého jsme se dočkali v knize. Na druhou stranu ale chápu, proč to tak bylo.
Kniha pro mně tedy byla úžasným příběhem o lásce, smutku, rodině, zradě a hlavně vyrovnávání se se smutkem.


ZDROJ
Joa Fontaina jsem si zamilovala téměř okamžitě a ačkoli ke konci mě maličko štval, byl stále skvělou
Lennie mě dost často štvala, vlastně téměř permanentně, což zapříčinilo to, že jsem ji po většinu času chtěla praštit Ottovým naučným slovníkem. Nejlépe všemi díly za sebou v intervalu zhruba tří vteřin.
Úžasnými a skvěle šílenými osobami v celé knize byli bábi a strejda Velikán se svými život vracejícími pyramidami.
postavou, která knihu rozzářila.






ZDROJ
Naprosto uchvacujícím místem byl právě dům, kde Lennie bydlela, který ona sama nazvala "ústřednou bláznů". Hlavně kvůli skvělé atmosféře a bláznivostem, které se zde v režii bábi a
Velikána děli.

Jandin styl byl hezkým osvěžením, vzhledem k tomu, že byl plný humoru a skvělých hlášek a doufám, že stejně si to užiji i v knize Dám ti slunce, kterou jsem ještě nečetla.

K obálce není co dodat. Je to opět jedna z obálek, ve které nevidím nic víc než to, že kniha zkrátka nějakou obálku mít musí.




4 komentáře:

  1. Knihu znám, ale nikdy jsem neměla potřebu si ji přečíst. Jakmile jsem dočetla tvou hezkou recenzi, přidala jsem si ji do seznamu knih, které bych ČASEM chtěla zkusit. :)ReaderSari

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, já knihu měla doma přes dva měsíce, ale až blížící se termín vrácení do knihovny mne opravdu donutil si ji přečíst a jsem moc ráda :-) Ostatně, knihy, od kterých toho neočekáváme mnoho, se často stávají našimi oblíbenci :-)

      Vymazat
  2. Krásně napsané :)
    Na obě knihy od autorky se chystám, takže se na ně moc těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! :-) Já se teď hrozně těším na autorčinu druhou knihy, vzhledem k tomu, jak moc mě bavila tato :-)

      Vymazat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!