Light Grey Pointer

středa 27. července 2016

Dech 3: U konce s dechem - Rebecca Donovan

ZDROJ

Dech 3: U konce s dechem
Out of Breath
Rebecca Donovan (Amerika)

Lucka Bohemia
Překlad: Daniela Krolupperová
New adult
Spíše pro dívky, 15+ (můj odhad)
Originál: 2013;CZ: 2016
432 stran
Měkká vazba



  Knihu můžete zakoupit zde!


Ve třetím, a zároveň závěrečném, díle trilogie Dech se opět setkáváme s hlavní hrdinkou Emmou, která si již zažila dosti strastiplných situací a měla těžký život. Nyní je pryč od Carol, od matky, dokonce i od Evana. Nyní je na univerzitě a svůj život nechala za sebou, jak by se mohlo z počátku zdát. Minulost se ale odříznout nedá a tak ji pomalu dohání. Do jakých situací se Emma dostane a do jakých bude uvržena je velmi šokující a ne všichni chceme věřit, že tohle je naše Emma...

ZDROJ


Rebecca Donovan
 je americká spisovatelka uznávaná hlavně díky sérii dech, vystudovala University of Missourri - Columbia a nyní žije v Massachusetts se synem. Říká, že je nadšena vším, co život nabízí a ochotna v životě zkusit vše. 

WEB







U konce s dechem jsem byla na konci této knihy. Nevím, jak dlouho se mi jej dařilo zadržovat, ale
ZDROJ
divím se, že jsem se neudusila.
V této knize opět prožíváme něco špatného. V první domácí násilí, v druhé matku alkoholičku a stín zločinu, ve třetí se objevují "démoni" nad samotnou Emmou a ničí ji zevnitř. Lhala bych, kdybych tvrdila, že si nemyslím, že si část problémů zavinila ona sama, a že v určitých částech knihy jsem na ni nemluvili a neříkala ty jsi ale blbá. Ale s klidným srdcem můžu říct, že každý, kdo si prošel tím, čím Emma, má nárok na krapet bláznění, ale jen krapet.
Rebecca Donovanová, dle mého, dokázala krásně vylíčit vnitřní boj a vše, co se Emmě odehrávalo v mysli, což opravdu oceňuji. Příběh byl samozřejmě poutavý a napínavý, ale další věcí, která mě u knihy opravdu držela, bylo právě líčení Emmina smýšlení a jejích myšlenkových pochodů.
A nejen těch. V této knize totiž na příběh pohlížíme ze dvou pohledů, nechci vám nic prozrazovat, ale myslím, že si celkem klidně můžete domyslet o kom mluvím.
Konec knihy - asi posledních 20-30 stran - pro mě bylo mírně zmatečných a příběh mi trochu utekl stranou, jak se rychle měnily pohledy, časy a místa, ale nakonec jsem si vše dala dohromady.
První, co jsem řekla poté, co jsem dočetla bylo: "Co? Ne! Já chci ještě!"



"Byla to ta nejtěžší věc, kterou jsem kdy udělala.Vystavila jsem se jeho odsudku i odmítnutí.
Stejně dobře jsem si mohla vytrhnout srdce z hrudi..."

- Emma



Emma byla opět skvělá hlavní hrdinka, alespoň pro mě, ačkoli tituly, které jí dávaly některé postavy byly celkem na místě. Opravdu chvílemi byla bláznivá. Byla rozervaná na kusy a stačilo trochu, aby
ZDROJ
se rozpadla a v jednu chvíli opravdu byla na dně. 

Nic to ale nemění na tom, že je to silná, nezávislá hrdinka, o které jsem si ráda přečetla.
Sara je opravdu skvělá kamarádka, kterou opravdu potřebuje každý. O Emmu se jako obvykle starala, ačkoli se zde setkáme i s jejími problémy.
Evan je prostě Evan. Je naprosto úžasný. Hrdinům jako je Adrian Ivashkov, Jace Herondale nebo Jem Carstairs se sice nemůže rovnat, ale oni jsou tak trochu jiná kategorie. 
A Cole je pro mě taky kategorie sama o sobě, kdyby nebylo Evana, tak by se mi možná i trochu líbit mohl, ale pro mě byl nesympatický. Ale co, každá knížka potřebuje někoho, koho nebudete mít rádi.




V tomto díle nahlédneme do vysokoškolského prostředí, ale obzvláště do slunné Santa Barbary, kde se pro Emmu objeví noví přátelé.
Nahlédneme ale i zpět do Weslynu a důvody nebyly zcela příznivé...



Opět tu je moje milovaná ICH-forma, dokonce ze dvou pohledů, což je jen plus. Styl Rebeccy Donovanové už je mi známý a je to přesně ten typ psaní, který mi výtečně vyhovuje. Takovéto knihy se pro mě čtou samy - třeba do šesti do rána... (To je vtip, tuhle jsem dočetla asi ve tři ráno.)
ZDROJ
Dokonce jsem v knize nenašla ani žádné hrubky a překlad taky super, takže co se týče psaní za mne za jedna.



Obálka knihy je již v klasickém stylu prvních dvou dílů a její barva je tentokráté modrá a na fotografii můžeme opět vidět zachycenou hlavní hrdinku, jak se nadechuje na čerstvém vzduchu. Tipla bych si, že to má asi spojitost s dějem (vtip).



Kniha a celá trilogie se mi velmi líbili. Rozhodně bych doporučila dále. Díla, ve kterých se takovýmto způsobem spojují vážná témata s odlehčenějšími románky mám opravdu v oblibě a už se nemůžu dočkat dalšího.






    
   

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!