Light Grey Pointer

středa 11. září 2019

Univerzitní průvodce: Co si sbalit

V minulém článku jsem mluvila o tom, jak si co nejvíce usnadnit a zorganizovat den, kdy se budete stěhovat na koleje. V tomto článku bych se ráda věnovala tomu, co si sbalit s sebou, nad čím se při balení zamyslet, co nechat doma a rozhodně zabalit.

Dole pak najdete seznamy k vytištění, abyste si mohli sami odškrtávat.

Já osobně mám spoustu věcí již sbalenou, protože valnou většinu z nich jsem ani nemusela vybalovat, když jsem se z kolejí vracela. Teď, když už půjdu do druháku, mám celkem jasnou představu, co si vzít, a co můžu nechat doma, protože jsem se toho ani nedotkla nebo naopak co si oproti loňskému roku vezu navíc.

Na mém seznamu samozřejmě nenaleznete všechno, ale nechala jsem vám na něm volné kolonky, kam si můžete přidat cokoli chcete. Na seznamu se také nevěnuji jídlu a oblečení, maximálně se o něm níže zmíním, protože to je velmi subjektivní věc.

Položky s hvězdičkou*: Na seznamu naleznete položky označené hvězdičkou. To znamená několik věcí. Jsou to věci, které si já osobně beru, ale vy byste je vůbec nemuseli potřebovat, je dobré se o nich poradit se spolubydlícími (budou společné, abyste nevzali totéž) nebo jimi vaše kolej disponuje a vy je nebudete muset dovážet.
Další zajímavé informace, které se vám mohou hodit i k balení jsem popisovala v předchozím článku Univerzitní průvodce: Koleje

NÍŽE NALEZNETE SEZNAM KE STAŽENÍ V PDF! 😏


POSTEL
Některé koleje, jako ta moje, mohou poskytovat peřiny i povlečení a prostěradlo. 
Podle mě je výhodné půjčit si deku a polštář od nich, protože jsou drahé a zaberou spoustu místa v autě, a povlečení s prostěradlem si dovézt. Budete mít lepší pocit, vyberete si nějaké ve vašem stylu a budete vědět, že se vám v něm bude dobře spát a nebude vám například sjíždět prostěradlo.
Polštářky nejsou samozřejmě nutné, pokud nechcete, aby vám zabírali místo, ale osobně jich mám i doma hromadu a mnohem lépe se mi s nimi spí.
Slabou deka je skvělá na židli ke stolu, když je v noci tepleji nebo na půjčení pro kamaráda při přespání.

KOUPELNA

Koupelna může být opět velmi subjektivní téma. Do seznamu jsem vložila pár základních věcí (zaměřených spíše na dívky), které se u každého mohou lišit.
Jako tip bych dodala, že pokud máte koupelny společné s celým patrem, možná by vám pro lepší pocit vyhovovaly nějaké boty do sprch např. žabky.
Dalším tipem je box na vaše věci. Tak se vám se spolubydlícími nebudou produkty pomíchávat a budete je mít pořád na jednom místě a hezky skladné, protože místa není nikdy dost.



KUCHYŇ
Kuchyň je nejrozsáhlejší částí celého seznamu. Pravděpodobně tento seznam nevyužijete tolik, pokud máte kuchyň společnou s celým patrem.
Rozhodně bych vám doporučila nebrat si celou sadu talířů, což je asi logické. Čeho je dobré vzít si víc, jsou hrnky, skleničky a příbory. 
Přibalila bych také láhev na vodu, boxy na svačiny a termosku. Já tyhle věci využívám dost často, protože se stane, že začínám v 8 ráno a končím v 7 večer a mezery mezi hodinami nejsou zkrátka tak velké, abych dojížděla zpět na kolej a dělala si jídlo. Výhoda je, že například moje univerzita je vybavena mikrovlnnými troubami, tudíž si můžete zabalit i oběd, který byste běžně s sebou vzít nemohli.
V dolní části věcí do kuchyně je hned několik ohvězdičkovaných věcí. Některé budete opravdu potřebovat (pokud nejsou součástí vybavení kolejí), a to varnou konvici a mikrovlnku. Některé méně. Například toustovač a minitrouba nejsou nezbytnostmi, ale kdo nemá rád toasty? Minitroubu opravdu vřele doporučuji, pokud vaše kuchyň není troubou vybavena. Je malá, nezabere tolik prostoru, krásně upeče vše od mražené pizzy, pře zapékané těstoviny po cizrnu a její pořizovací cena je cca 1000,-. Já mám tu svou z Lidl shopu a je naprosto skvělá!
V neposlední řadě jsem uvedla také kávovar. Jsem kávový maniak a závislák a naskytla se mi příležitost, vzít si s sebou Tchibo kávovar na kapsle, a tak jsem se jí chopila. Pokud nepijete kávu, nemáte ho kam dát, je to zbytečně drahé, tak to samozřejmě vůbec není nutnost. Jen jsem chtěla přidat všechny možnosti, které máte.
O všech těchto věcích je ale dobré poradit se se spolubydlícími, abyste neskončili se třemi varnými konvicemi a žádnou mikrovlnkou, jak jsem již zmiňovala v minulém článku.

ELEKTRONIKA
Notebook se stane vaším nejlepším kámošem. Přesně tak. Budete ho používat na zápisky v hodinách, k učení, vyhledávání informací a materiálů, tvorbě seminárních prací a domácích úkolů, ke komunikaci se školou a okolním světem. Pokud notebook nemáte a budete si ho teprve kupovat, ať je co nejlehčí. Usnadní vám to život a vaše záda vám poděkují.
Dlouhá nabíječka na mobil je další super věc, pokud máte zásuvku například daleko od postele.
Zásuvková lišta je další vychytávka, která se nám hodila hlavně v kuchyni, když jsme potřebovali zapojit několik zařízení naráz a už je nevypojovat.
A v neposlední řadě jsou velmi podstatná sluchátka, abyste koukáním na film nerušili spolubydlící od učení a naopak.


STŮL
Pohodlná židle je další věc, kterou já osobně si balím a neobešla bych se bez ní, ale jsem jen asi jedna ze sta. Pokud trpíte na bolesti zad, učení v posteli není pro vás a u stolu budete trávit většinu času stráveného na kolejích, tak bych vám tuhle možnost doporučila. Můžete se nastěhovat, otestovat židli poskytnutou kolejemi, a až poté si můžete na místě koupit židli, pokud vám ta jejich nebude vyhovovat.
Lampička je velmi potřebná, ale je možné, že ji vaše kolej poskytuje.

ÚKLID
Další kategorií je úklid, kam jsem mimo jiné zařadila také vysavač. Opět to není naprosto důležitá věc, ale pokud je vaše kolej nepůjčuje, hodí se. Zametání koštětem je totiž naprosto hrozný, pokud se vám tam také tolik práší a zdaleka to není tak efektivní jako vysavač.

ŠKOLA
Kategorie škola může být opět velmi subjektivní a hodně závisí na tom, jaký obor studujete.
Mé osobní doporučení je nepřehánět to se sešity. Dovezte si 2-3 a případně si je dokupte, protože se může stát, že skončíte zapisováním do notebooku a sešity budete používat ojediněle. Přednášející jsou rychlí, posílají spousty materiálů na e-mail a na notebooku se prostě píše rychleji. Navíc si můžete výpisky upravovat, doplňovat a kopírovat od ostatních a ke zkoušce si je vytisknout. Co si budeme, na státnice se asi z většiny také nebudete učit z rukou psaných výpisků.
Co jsem zde nezmínila, je batoh. Na střední jsem preferovala kabelku, ale na vysoké je to batoh all the way. To ale nechám na vás.
Věcí, která se vám ovšem bude opravdu hodit, jsou euroobaly a rychlovazače, ve kterých budete odevzdávat seminární práce, úkoly, portfólia a skladovat materiály a výpisky.

OSTATNÍ
Mezi ostatní jsem pak zařadila věci jako ramínka na oblečení, která určitě budete potřebovat, a další drobnosti spolu s několika kolonkami k doplnění.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budu moc ráda za každé Vaše slovíčko!